duminică, 10 mai 2009

9 mai 1877



Romania are doua doua zile memorabile: Ziua Independentei de la 9 Mai 1877 si Ziua Unirii de la 1 Dec. 1918.
în Sesiunea Extraordinară a Adunării Deputaţilor din 9 mai 1877, ministrul de Externe, Mihail Kogălniceanu, a declarat ruperea oricăror legături cu Poarta Otomană şi a proclamat independenţa de stat a Romaniei. A doua zi, la 10 Mai, declaratia Parlamentului a fost semnata si de catre Carol I.

Popor roman, priveste si adu-ti aminte ! Ascunde-ti pentru o clipa ignoranta si gandeste-te cati fii ai tai si-au dat viata. Pentru ce ? Nu stiu, gandeste-te si la asta ! Si daca n-ai reusit sa gasesti raspunsul, nu-i nimic, cinsteste-le doar memoria. Atat !

Dumnezeu sa-i odihneasca in pace !

6 comentarii:

Geanina Codita spunea...

Uite ca nu au uitat toti de aceste evenimente memorabile pentru istoria romanilor.Pe curand!

pheideas spunea...

da ! pacat !

Paul spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
pheideas spunea...

Mai e un cantec vechi: " Suflecata ". De cate ori il auzeam prin filmele vechi, mi se facea pielea gaina. Tin minte, eram prin armata si nu-l stia nimeni. Intr-o zi vine un veteran de razboi. Nu m-am lasat pana nu mi l-a scris. :))

Paul spunea...

o fredonam ori de cate ori aveam ocazia, pielea mi se facea arici si dragostea de tara ma cuprindea prin toate unghierele.
p.s.
cred ca-l stiu, insa am uitat versurile, scuze pentru tot ce am sters, eram prea dezbracat

pheideas spunea...

refren: suflecata pan' la brau, ducea ducea rufele la rau .... ma duceam pe o carare, ma'ntalni c-o fata mare / o'ntrebai cu ce le spala, cu sapun si cu scrobeala / o'ntrebai daca e fata, ea mi-a spus c-a fost odata / ma uitai intr-o galeata, si vazui ca nu e fata / ma uitai intr-o fantana, si vazui ca e batrana / si-n galeata, si-n fantana, vazui ca fata e batrana.