luni, 19 aprilie 2010

frumuseti de langa noi

Sunt un mare amator de plimbari in natura. De cand ma stiu mi-au placut lucrurile curate si neatinse de civilizatie. Am batut muntii si padurile cu cortul in spate. M-am pierdut prin vai si strungi, departe de drum umblat. Izvoare limpezi si reci mi-au alinat setea. Am poposit pe pietre si-am urmatit pastravi in transparenta paraielor de munte. Am trezit iepuri si caprioare in desis, ursii mi s-au ridicat in potec si am trecut in liniste mai departe, cu grija sa nu tulbur tainele locurilor. Dar acestea-s lucruri si fapte sfinte, pe care numai cei ce le-au gustat le pot pretui cu adevarat.

Sunt convins ca fiecare din voi aveti un loc de suflet, departe de zgomot si poluare, un loc in care va incarcati cu energie. Pentru unii acest loc este un fotoliu cu o tigara si o cafea, pentru altii, nimic mai mult decat o evadare in mijlocul naturii, cu grija pentru pastare si pentru alte dati.
In jurul Bucurestiului sunt cateva paduri vechi, ramase din celebrii Codri ai Vlasiei. Snagov, Caldarusani, Comana, Pustnicu sunt cateva, insa cea care imi place cel mai mult, este padurea Cernica. Se afla la vreo zece kilometri spre est, spre Branesti.
Este o padure salbatica, mare cat aproape un sfert din Bucuresti, cu poteci rar umblate si arbori seculari. In mijloc sunt cateva lacuri cu trestie si nuferi, unde isi fac cuibul cateva rate salbatice. Totul are un pitoresc aparte, desprins parca dintr-o nuvela de Turgheniev, si n-ai zice ca esti la doi pasi de oras. Seamana si cu cu Dumbrava descrisa atat de minunat de Sadoveanu. Iata cateva imagini ...
padure10
Flektogon 35/2.4


15 comentarii:

gaby_d spunea...

frumos!
frumos tare!
m-am delectat la cafea citindu-ti postarea.multumesc.
fac parte dintre fericitii care se bucura zilnic de ape,paduri,copaci,aer curat si poteci.
zi minunata!
http://www.youtube.com/watch?v=x85KdEa6fug

denisia spunea...

Frumoase locuri... eu am un loc preferat la mine in zona, la 20 km de Rodna... Poiana Zanelor... locuri deosebite...

Gabriela M spunea...

Frumos, intr-adevar.
Dar nu erau peturi si hartii? (aproape ca nu-mi vine sa cred)

pheideas spunea...

Si acum vine partea interesanta ... Stiti cati bucuresteni am intalnit pe potecile ei in ultimii 10 ani ? Cred ca vreo zece. Jur ca sa e ! :) Cati sunt la margine, cu masini si gratare, weekend de weekend, mai ales vara ? Sute ! Nu va spun ce lasa in urma ... Stiti cati se duc la Sinaia, dar nu sa se plimbe pe picioare, ci sa sparga mici si bere in bodegi, si bineinteles, sa-si etaleze garderoba de carpa si tabla ? Zeci de mii ...
No comment ! Faceti si voi comparatia cu ... Praga sau Stuttgart, de exemplu, si va lamuriti si singuri cat de civilizati suntem. Dar sa nu ne ducem asa departe. Stiti ca sunt sibian de meserie, iar in jurul Sibiului sunt parcuri si paduri faine, pe care de aemenea le-am batut cu piciorul. Acolo in fiecare weekend, daca nu zilnic, vezi oameni plimbandu-se, facand jogging sau plaja. Din pacate, Bucurestiul este o adunatura de fel si fel de specimene, pentru care totul trebuie sa aiba un scop bine determinat si profitabil, daca e posibil pecuniar. Si pentru care sanatatea sufletului si trupului sunt lasate pe ultimul loc.

pheideas spunea...

@Gabi, erau si peturi si hartii ... mai putine ca in alte dati, dar numai pe margini.

pheideas spunea...

@Denisia, acum esti in Spania ? Din cate stiu aia nu prea au paduri ca ale noastre.

Anonim spunea...

:)
frumos! Mai vreau!

Anonim spunea...

Foarte frumos ai surprins padurea!...
Intr-adevar, pentru multi "padure" este sinonim cu "gratar", din pacate... In fum de mici sau friptane si cu alcool la bord, poezia dispare!... La fel, nu-i inteleg pe cei ce merg la iarba verde sa ia o gura de aer curat dar primul lucru pe care-l fac acolo este sa-si aprinda o tigare.

Anonim spunea...

Foarte frumos ai surprins padurea!...
Intr-adevar, pentru multi "padure" este sinonim cu "gratar", din pacate... In fum de mici sau friptane si cu alcool la bord, poezia dispare!... La fel, nu-i inteleg pe cei ce merg la iarba verde sa ia o gura de aer curat dar primul lucru pe care-l fac acolo este sa-si aprinda o tigare.

Unknown spunea...

Daca ar fi aproape de mine, cu siguranta ar fi un loc unde mi-ar place sa umblu... mai ales ca locurile pe care le consideram de multe ori banale pot fi extraordinar de surprinzatoare...

pheideas spunea...

@Serban, exact ! :) Stii ce e pacat ? Ca foarte multa lume, copii in special, nu ajung sa cunoasca si sa patrunda frumusetea unor astfel de locuri. Traiesc in betoane o viata si ajung sa considere normal sa arunce gunoaiele in padure.

pheideas spunea...

Nu spunea Brian Peterson ca uneori si cel mai neinsemnat coltisor ne poate oferi o fotografie superba ? :)

fly2sky spunea...

Ce frumos!! Si mi-ai amintit si de Dumbrava Minunata :)

Anonim spunea...

Nu e greu sa inveti copiii din ziua de azi sa respecte natura si sa pastreze curatenia, fiindca sunt deosebit de receptivi, trebuie doar sa le-o spui... Eu de fiecare data am reusit, cu fiecare generatie care mi-a trecut prin maini, si sunt mandra de asta.

WomanWithW spunea...

...stii de ce mi-aduci aminte?Cand eram in Romania...mergeam foarte mult pe munte si ...de fiecare data aveam un moment doar ...eu cu mine...cand stateam intinsa in iarba sub un copac si incercam sa zaresc cerul printre crengile dese.Parea o bucata de sticla imensa pe care cineva a spart-o in mii si mii de bucatele .
..................................
Ar trebui sa fac o ,,pauza,, in citit.Ma induiosezi si n-am chef de induiosare...nici de intepaturi de lacrimi.