joi, 23 februarie 2012

mi-a venit o amenda

Azi mi-a venit o amenda.
Cu sase luni in urma, am depasit cu o zi valabilitatea rovignetei (rovinieta in limba romana). Ma intorceam din concediu si, pe DN1, pe la10 seara, mi-a facut poza. Instiintarea suna cam asa ... aveti de platit 250 lei (din care 12,5 lei la trezorerie) si 28 euro penalizare (reprezentand contravaloarea rovignetei pe un an), ... in conturile lu Casuneanu si altor regi ai asfaltului, zic io. Asta e, am gresit, platesc ! Si m-am dus repede, sa prind jumatatea de amenda in cele 48 de ore. Caut un BCR, vad o tanti la ghiseu, socot din portofel zambetul meu sarmant si ii spun oful. Ea zambeste si imi da de inteles ca nu sunt primul fraier. Si imi arata teancul de amenzi platite de altii inaintea mea. Incepe sa faca socoteala ... 110 lei amenda + 123,5 lei rovigneta.
- Aveti de platit 133,5 lei.
- Doamna, in procesul verbal spunea si de 12,5 lei.
- Cei 12,5 lei ii platiti la trezoreria sectorului.
- Totusi, nu se poate sa platesc la dumneavoastra tot, sa nu mai umblu prin tot orasul ?
- Imi pare rau, dar asa e procedura.
In fine, achit ce e de achitat, multumesc frumos si zilele urmatoare, sa vad, o sa caut trezoreria cu pricina. Si ma gandesc ca ... cautarea o sa ma coste mai mult decat valoarea. Basca ca au lucru cu publicul exact in zilele lucratoare, intre orele 08.00 si 13.00.
Intamplatrea mi-a adus aminte de o veche meteahna a fiantelor romanesti. Mi s-a mai intamplat, si nu de putine ori, sa platesc diferite taxe - masini, case, impozite, dari la buget etc. Si de fiecare data imi luam cu mine si pomelnicul cu injuraturi. Cu ani in urma, tineti minte, daca iti venea o amenda, era un chin. Trebuia sa cauti musai CEC-ul sau trezoreria sectorului, resp. localitatii, unde ai luat amenda. Daca plecai in concediu si te oprea gaboru' pe vreun drum judetean, o puneai fain de tot. In loc sa cauti cabana sau pensiunea, cautai CEC-u. La un moment dat se certasera Finantele, Politia si CEC si amenzile nu se plateau decat la trezorerii. Si dupa ce iti lua o juma' de zi sa gasesti locatia, ba nu aveau lucru cu publicul, ba era coada. De douazeci de ani ma intreb, de ce nu unifica conturile, sa nu mai puna oamenii pe drumuri ? Si sa-si traga fiecare cota parte, in baza procesului verbal. La cate amenzi incaseasa ar trebui sa faca tonete pe strada, ca alea cu RCA. :)

0 comentarii: