duminică, 24 ianuarie 2010

copiute si amintiri









Pe vremea mea, adica acum 15 ani, foloseam copiutele acordeon. Conspectam cate un curs pe o bucatica de hartie, cat sa incapa in palma, le pliam si apoi le doseam prin buzunare.
Truda cea mai mare era sa conspectez cursurile. Faceam conspect la conspect, pana ce intreg cursul se reducea la trei idei si patru formule. :)
Voi cum copiati ?


8 comentarii:

Aquamarine spunea...

HMM...sunt TOTAL impotriva metodelor de copiere. Asta pt ca eu si prietena mea eram singurele din grupa care pur si simplu nu puteau sa copieze...Iar ma master, din aproximativa 80 de persoane...sunt SINGURA care nu se inspira. Colegii mei ma privesc amuzati, dar eu imi zic (in sinea mea)...n-am copiat 17 ani, doar n-o sa ma apuc acum...la final.

Aquamarine spunea...

Notele mele nu sunt foarte mari, asta pt ca nici nu sunt foarte constiincioasa...nici nu-mi dau interesul foarte tare, dar sunt luate pe merit. As vrea sa vina si examenul la care nimeni nu poate face nici o miscare, sa vad atunci cine e capabil sa ia note pe puterile lui.

pheideas spunea...

Si eu as vrea sa vina cursul de speciale, la care sa nu fie nevoie sa memorezi formule si demonstratii. Ma rog, mai erau si pasionati de matematica. Oricum, facultatea pe care am terminat-o eu, cu 300 de examene, partiale, colocvii si altele, s-a bazat numai pe matematica, incat dupa cei sase ani, visam formulele.
Repet, in scoala romaneasca nu se pune baza pe dezvoltarea logigii si creativitatii, ci doar pe memorare. Acesta este motivul pentru care majoritatea celor care termina o facultate habar nu au sa proiecteze un mecanism (ma refer la ingineri), daca nu poate fi copiat de undeva.

Aquamarine spunea...

Un profesor din Facultate, pe care il admir foarte mult, ne spunea ca nu e impotriva copiatului pt ca o persoana care face o fituica poate retine mai mult decat o persoana care citeste pur si simplu. E adevarat. Dar ce se intampla cu cei care folosesc hands-free?! Cat retin ei? In plus eu intotdeauna invat cu creionul in mana,fac conspecte, scheme, ma implic total in actul invatarii. Nu e corect! Asa ca daca va fi sa ajung la catedra...la obiectul meu nimeni nu va copia...in primul rand pt ca imi doresc sa prinda cateva idei din clasa, imi doresc ca ei sa citeasca din placere si-mi doresc sa ma respecte suficient de mult ca sa nu ma fure. Apropo...proful de care am vb mai sus era atat de iubit si de respectat de studenti incat ti-era jena sa trisezi. Nu vb aici de cei cu obrazul gros, vb de majoritatea studentilor...care preferau sa scrie din amintiri decat sa 'triseze', asta e de remarcat, zic eu!

Aquamarine spunea...

Da! aici ai dreptate! Invatamantul romanesc nu pune accentul pe formare, ci pe informare! Asa ca tb sa fii capabil sa stii istoria batului de chibrit , mai mult decat sa stii la ce sau cum il poti folosi eficient. Poate ca si aici tb facuta o triere...una e sa te inspiri, una e sa termini Facultatea exclusiv prin metode neortodoxe.

pheideas spunea...

@Aquamarine, exact de asemenea profesori nu am avut eu parte. Sunt intru-totul de acord cu tine. Cand mai mult de jumatate din clasa copiaza, insemna ca profesorul e de vina. ... La noi li se spunea "servite" la foile scrise ad-literam. Am avut si profesori, cativa, care ne lasau la examen cu cursurile pe masa. Imaginezi ca subiectele erau de asa natura facute, incat daca nu ai parcurs materia de cel putin doua ori, iti era imposibil sa le faci in timp util.
Asta e o alta aberatie a invatamantului romanesc. Un intelectual trebuie sa stie unde sa caute, nu sa retina formule.

anonym spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Aquamarine spunea...

:)))) Eu nici nu ma mai deranjez sa fac copiute pt ca stiu ca nu le folosesc! Daca simt ca nu ma bazez pe mine, nu ma prezint la examene, desi de cele mai multe ori cand nu m-am prezentat, profii au plecat din clasa si i-au lasat pe colegi sa se inspire!