43 de persoane şi-au pierdut viaţa, iar alte 211 au fost rănite, după ce un tren de mare viteză din estul Chinei a intrat într-o altă garnitură, ce rămăsese fără curent după ce fusese "lovită de un fulger", potrivit NewsIn.
Dominique Pouliquen, preşedintele companiei Alstom (furnizorul de echipamentele hardware pentru dispeceratul feroviar al liniei pe care s-a produs accidentul din iulie), a declarat săptămâna trecută pentru un grup de reporteri că nivelul tehnologic al Chinei se află la stadiul de învăţare. „Achiziţionezi noua tehnologie. După care o integrezi şi la sfârşit o rafinezi. Pentru China, cred că marea problemă este reprezentată de absorbţia şi integrarea noilor tehnologii pe care le-a achiziţionat în ultimii 10 ani". De asemenea, el a declarat că Alstom SA nu a furnizat nici una din tehnologiile de semnalizare despre care Guvernul chinez a declarat că ar fi putut fi defecte şi ar fi putut cauza tragedia din luna iulie.
Într-o scrisoare trimisă acţionarilor, directorul executiv al Hollysys (compania chineza care a importat echipamentele) a declarat în august că echipamentul Hollysys nu este de vină. Cea mai mare companie de semnalizare, China Railway Signal & Communication (CRSC), a afirmat că accidentul a fost cauzat de birocraţia din cadrul sistemului de cale ferată. La scurt timp de la tragedie, o unitate aparţinând CRSC a declarat că este „îndurerată" din cauza tragediei şi că „responsabilitatea ar trebui împărţită".
Insa, conform declaraţiilor unor experţi, problema a apărut atunci când Hitachi (fabricantul de componente de securitate), temându-se de faptul că tehnicienii chinezi le-ar putea fura tehnologia, a vândut anumite componente ale sistemului de semnalizare, fără a explica şi modul de funcţionare internă a acestuia. Directorii de la Hitachi au declarat că proiectul de tip „cutie neagră" îngreunează foarte mult copierea tehnologiei şi înţelegerea acesteia.
„Este un mister cum o companie ca Hollysys a putut să integreze echipamentul nostru într-o mare reţea de semnalizare fără să aibă cunoştinţe aprofundate de know-how", a declarat directorul executiv al Hitachi.
Oficialii CRSC nu au declarat nimic, în mod direct, despre tragedie. La data de 23 august, directorul executiv al companiei, Ma Cheng, în vârstă de 55 de ani, s-a prăbuşit şi a murit atunci când anchetatorii accidentului i-au pus întrebări legate de responsabilitatea CRSC privind tragedia feroviară. (va imaginati ce socante au fost intrebarile ... :))
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu