sâmbătă, 3 iulie 2010

putina gramatica

Infinitiv:a şti a fi ştiut
Gerunziu: ştiind
Participiu: ştiut
Supin: a fi ştiut

Indicativ

Prezent
eu ştiu
tu ştii
el ştie
noi ştim
voi ştiţi
ei ştiu

Perfect compus
eu am ştiut
tu ai ştiut
el a ştiut
noi am ştiut
voi aţi ştiut
ei au ştiut

Imperfect

eu ştiam
tu ştiai
el ştia
noi ştiam
voi ştiaţi
ei ştiau

Mai mult ca perfect

eu ştiusem
tu ştiuseşi
el ştiuse
noi ştiuserăm
voi ştiuserăţi
ei ştiuseră

Perfect simplu
eu ştiui
tu ştiuşi
el ştiu
noi ştiurăm
voi ştiurăţi
ei ştiură

Conjunctiv (Subjonctiv)

Prezent
eu să ştiu
tu să ştii
el să ştie
noi să ştim
voi să ştiţi
ei să ştie

Perfect compus
eu să fi ştiut
tu să fi ştiut
el să fi ştiut
noi să fi ştiut
voi să fi ştiut
ei să fi ştiut

Viitor indicativul

Viitor I
eu voi şti
tu vei şti
el va şti
noi vom şti
voi veţi şti
ei vor şti

Viitor II
eu voi fi ştiut
tu vei fi ştiut
el va fi ştiut
noi vom fi ştiut
voi veţi fi ştiut
ei vor fi ştiut

Viitor I (popular)
o să ştiu
o să ştii
o să ştie
o să ştim
o să ştiţi
o să ştie

Viitor II (popular)
am să fi ştiut
ai să fi ştiut
are să fi ştiut
avem să fi ştiut
aveţi să fi ştiut
au să fi ştiut

Viitor I (popular)
oi şti
îi şti
a şti
om şti
îţi şti
or şti

Imperativ
ştii
ştiţi

Conditional Prezent

eu aş şti
tu ai şti
el ar şti
noi am şti
voi aţi şti
ei ar şti

Perfect
eu aş fi ştiut
tu ai fi ştiut
el ar fi ştiut
noi am fi ştiut
voi aţi fi ştiut
ei ar fi ştiut

0 comentarii: