E usor sa vorbesti cand stai in fotoliu si nu ai vazut muntii decat pe geamul BMW-ului sau de sus. Dar e tipic pentru o natie de naivi, manipulata de cativa "oligofreni necenzurati", care isi dau cu parerea si se cred specialisti in orice ! Cu siguranta veti gandi ca, cat timp imi dau cu parerea, si eu fac parte din tagma. Corect, numai ca eu o fac sub impresia cunoasterii. Am fost in situatii asemanatoare, nu picat din cer cu avionul, ci de cautat noaptea prin padure. Si nu orice padure, ci undeva sus de tot unde tzopaie capra neagra. Ba am fost in ambele ipostaze, si de victima, dar si de salvator. Singurul dispozitiv inteligent era lanterna. Pe vremea aia nu existau telefoane mobile, dar mare diferenta nu e. Daca nu ai semnal, poti sa fii si in buricul targului. Sigurul atuu al telefoanelor actuale e GPS-ul. Va suna cunoscut mesajul "semnal inexistent" ... sau ceva de genul asta ? GPS-ul isi pierde semnalul in padure, vai, ceata, roci, nori, ploaie, carcase de masina, avion si alte elemente din mediu care pot ecrana dispozitivul. Ia imaginati-va, ce a cautat avionul la altitudinea aceea ? Nu cumva si-a pierdut semnalul ? Uni zic ca STS-ul nu a putut pozitiona telefonul prin triangulatie. Triangulatia se face, cum ii si zice (tri) intre trei antene amplasate in zona, nu la Cluj, Craiova si Bacau. Nu mai zic ca unii isi dezactiveaza optiunea. Altii merg cu SF-u si mai departe si ca ar fi fost suficiente si trei telefoane tzopaind prin padure.:)) A, si Map-ul fuctioneaza tot intre trei antene. Apropo de morti. Stiti cati piloti supravietuiesc unui accident aviatic ? Retineti ca avionul se infige in teren cu botul! Nu are rost sa mai insist. Incercati sa ajungeti unde vreti voi, noaptea prin padure, si vorbim dupa. Succes ! P.S. Iovan a fost unul din cei mai buni piloti ai nostri. Daca au supravietuit restul, i se datoreaza lui. Sa ii fie tarana usoara si sa ii cinstim memoria! Greseala lui a fost ca, incercand sa degivreze avionul (dezghete aripile) a coborat la altitudine mai joasa. Dupa parerea mea, cauza accidentului a fost un cumul de trei factori: pozitionarea / reducerea altitudinii de zbor (manevra clasica pentru degivrare) / defectarea altimetrelor (gheata). Ramane sa vedem expertiza tehnica.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu