Nu reusesc sa ma dumiresc: ori noi suntem prea prosti, ori ei sunt prea smecheri ! Care "noi", cei care au dat navala de Black frigiday sa isi cumpere neaparat ceva, fara sa se intereseze daca preturile sunt adevarate. Adica sa faca o sumara comparatie. Si care "ei", ma refer la patronii magazinelor cu pricina care, bazandu-se pe naivitatea primilor, au masluit 90% din preturi. Le-au marit cu 20% cu o zi inainte, ca sa le reduca pe urma cu 10%. Poate nu mi-as fi pus intrebarea, daca "showul" nu s-ar repeta in fiecare an, sezon, saptamana, luna etc. Sau poate ca nu este vorba despre prostie, ci despre patologie, si shoppingul a devenit o refulare a romanului de rand. Cum ne distram ? Mergem la shopping ! Ce cumparam ? Nu conteaza, chiloti, covoare, 5 masini de spalat, de mancare nu mai vorbesc. I-ati privit pe cei care in fiecare vikend iau pranzul in familie la IKEA ? Se suie poporu' in 4x4 si fix in parcarea magazinului se opresc. Si dupa ce isi umplu burtile cu dogi opariti de 1 Leu si se adapa la cismeaua cu Sprite, isi fac siesta pe canapele. - Nelule, nu luam si noi un set de pahare ? Si Nelu se scaprina in crestet incercand sa isi aduca aminte cand a baut ultima data dintr-un pahar, cand a taiat cu un cutit, a stors o lamaie sau a folosit o tigaie. - Da draga, luam cum sa nu ! Idiot sa fii, sa nu iti dai seama ca, din cele cateva mii de produse, nu ai nevoie de niciunul neaparat. Nu zic, sunt si exceptii, dar rare. Totul este atat de bine gandit si conceput, mai ales psihologic, numai si numai pentru a induce o falsa stare de necesitate. De aici pana la psihoza, dependenta sau dementa, e un pas.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu