miercuri, 16 noiembrie 2011

poveste cu "animale"

Cum am fost dati afara de la Muzeul Grigore Antipa, sau cum pe scara valorica a serviciilor, cetateanul, clientul, este ultimul.
Azi pe la ora 17.00 fara ceva ies pe bulevard la o plimbare cu o prietena. Eram pe la Piata Victoriei. Zic: hai sa intram la Antipa! Zis si facut ... ne uitam la programul afisat pe usa si vedem ora 20.00. Perfect, am zis ! Avem tot timpul sa-l vizitam. Si oricum, nu ne ia mai mult de doua ore. Cand am intrat, am remarcat ceva vanzoleala, un autocar de reportaj parcat in fata, daca nu ma insel de la Realitatea TV, si multa aparatura in holul de la intrare. Luam bilete si incepem peripetia prin lumea animalelor impaiate. Ne-am uitat pe indelete la etichete si am admirat fiecare exponat. De ce sa mint, au muncit enorm sa curete si sa reamenajeze muzeul. Bravo lor ! ... Dupa o ora, adica pe la 18.00 fara un sfert, dupa ce vizitasem doar parterul, o muzeografa isi face aparitia discret si ne spune ca muzeul se inchide peste 15 minute. Mirat, intreb motivul. Ne spune (cu un aer de parca ar fi aterizat Iisus) ca in muzeu sunt cei de la Realitatea TV, ca are loc un fel de filmare sau reportaj si ca ... asta e ! Suparat, i-am spus ca nu e normal si poate sa vina si cu militia, ca tot nu plec pana nu vad tot muzeul, adica pana la ora 20.00, cand se inchide si cum am platit. S-a facut nevazuta si dupa putin timp apare cu un fel de muzeograf principal, un fel de sef pe acolo. Un tip inalt, la 2m, si usor adus de spate. Acesta pune placa din nou, vadit iritat de insistenta mea. Incerca sa ne lamureasca ca e directiva de sus, ca o ora este suficient pentru vizitarea unui muzeu cu zeci de mii de exponate si nu are ce face. Ne convine sau nu, asta e ! Ba mai mult, ca ar fi scris pe usa ca muzeul se inchide la ora 18.00, dar nu am vazut noi. Ce sa va mai spun, pur si simplu am fost dati afara fara menajamente. Va dati seama ca nu eram singuri in muzeu ... oameni in varsta, cativa copii etc. Cred ca daca insistam mai mult, ne-ar fi scos cu bodyguarzii. Nu scuze sau compensatii, de genul: ne cerem scuze, e vina noastra, ati platit si va oferim un bilet gratis in oricare alta zi (chiar i-am sugerat, dar a refuzat categoric). Nici vorba de asa ceva ! Am fost tratati exact in stilul marlanesc traditional. La plecare, m-am uitat pe usa. Un afis scris cu rosu era pus exact peste programul de vizitare. Evident ca fusese pus mult mai tarziu.
Pe de alta parte, tot nu mi-e clar, de ce am fost dati afara ? Pentru ca filmau cei de la Realitatea TV ? Aveau un fel de Party-show fara spectatori ? ) Era greu sa lase sa se "scurga" ultimii vizitatori, discret, fara sa deranjeze emisiunea ? ... In fine, va garantez ca povestea va ajunge departe.

0 comentarii: