Cum e masina, asa e si proprietarul ! Ati auzit de vorba asta ? :)
Incercati sa priviti cu atentie masina unui om, apoi daca aveti ocazia sa-l cunoasteti in detalilu, veti constata cu surprindere ca vorba se potriveste de minune. Sunt si mici exceptii, dar daca le analizezi cu atentie si vezi dincolo de aparente, tot cam asa e. Sa va povestesc ce-am constatat dupa multi ani de studiu involuntar. Am studiat numai barbatii. La femei, doar cateva observatii neconcludente. De aceea, rog reprezentantele sexului frumos sa vina cu completari sau corecturi la exemplele de mai jos.
1. masina super-luxoasa, Audi, noua, estetic impecabila, cu interior curat, parfumat (exclus BMW). Motorul toarce linistit, anvelope noi, acul de la benzina este peste 1/2 si kilometraj sub 30.000 km.
Tipul este pedant, castiga bine, se ingrijeste de imaginea sa, narcisist, egoist, usor timid, nu foarte inteligent sau cult. La petreceri ii place sa asculte si e intotdeuna de acord cu propunerile altora. Ii plac lucrurile asezate, tiparele, sabloanele, care ii ofera siguranta, nevasta sa dea bine in public, devreme acasa, copil la scoala aleasa, pozitie in societate, casa in Pipera etc. Job de multinationala, manager, program fix si fara multe batai de cap. In 90% din cazuri e fiul lui X sau nepotul lui Y. Seara e la restaurant, wk la munte sau la vila unui prieten, vacante in strainatate la hoteluri de la 4 stele in sus. Ii place sa se ingrijeasca, suplu, analize la zi, sala, cosmetice si altele. Isi schimba masina la trei ani sau e masina firmei.
Este foarte cautat (vanat) de pitzipoance, insa ii plac femeile traditionaliste - gen anii '60, cu sort si cu perdelele de la bucatarie apretate. Fac un copil si pe urma trai pe vatrai. Asta in cazul in care nu s-au cunoscut cand el tocea blugii la ASE. Il mai cauta si femeile puternice, pragmatice, carora le place sa conduca si care nu-si fac probleme cu defazajul intelectual. Relatiile se aranjeaza intr-un cadru extrem de restrans, cunoscuti, familie etc.
2. masina de top, Audi sau LandRover, veche de 5-6 ani, estetic impecabila, cu interior cat de cat curat, alergata, motor obosit dar nu stricat, anvelope noi, acul de benzina pana in 1/2 si kilometraj peste 200.000 km. Eventual si cateva facturi aruncate pe bancheta si scrumiera plina.
Tipul este activ, agitat, ii place sa stie tot, cu relatii, inteligent si cu pasiuni, se scoala dimineata si vine acasa cand o da Dumnezeu. Nu foarte ingrijit, are burta, dar pastreaza un echilibru intre aspect si interior. Poarta vesnica haina de piele sau sacou peste camasa descheiata la gat. Stie ca este destept si in cercul in care se invarte nu-l intereseaza sa arate ce stie sau cine e. Usor plin de el, egoist, de cele mai multe ori considera ca banul poate cumpara orice. A fost insurat de doua sau trei ori, cu unul sau doi copii, iar cand il intalnesti, e liber. Daca nu e liber, are amanta si nevasta acasa. Job neaparat de director, dar nu unul cu program fix, ci cu angajament total si raspundere. Fie are o afacere care nu merge fara el, fie e director de complex la Rovinari. La doctor se duce cand il doare. De regula fumeaza doua pachete pe zi. Ii plac petrecerile si bautura. Ii place sa faca sex, dar nu mai mult de 20 min, pentru ca dupa ... are o intalnire de afaceri importanta sau adoarme. Pentru el, casa e locul unde doarme si atat. Daca nevasta isi vede de treaba ei, are grija de casa si nu pune intrebari, e cel mai fericit. Concediile fie sunt petrecute cu familia, mai mult de gura nevestei, undeva ad-hoc la mare sau munte, dar neaparat cu telefonul pe noptiera, fie cu amanta intr-o camera de hotel, departe de ochii cunoscutilor.
Este cautat de femeile "amanta", impresionate de "putere" si care traiesc cu iluzia ca ... candva, o obosi si s-o aseza si el. Slabe sperante, pentru ca lupul isi schimba doar parul. Sau se folosesc de el pentru a castiga pozitie. La pitzipoance nu se uita el, decat daca e vorba de un sex oral intr-un hotel, dupa o petrecere cu baietii.
3. masina modesta, veche de 5-6 ani, Ford sau Opel, nu foarte curata exterior si interior, alergata, motor bine intretinut, cu service-ul la zi, anvelope noi, acul de benzina peste 1/2 si kilometraj sub 70.000 km.
Tipul e echilibrat, activ, cu grija pentru sine si aproape, inteligent, cult etc. Poti povesti ore in sir despre orice. Are timp, pentru ca stie sa-si aseze lucrurile, astfel incat sa puna pe primul loc valorile care ii sporesc tonusul intelectual. Nu este foarte bogat si in general are o parere prosta depre modul in care se fac banii in Ro. Are pasiuni mutiple, inclusiv erotice. Nu-i place sa iasa in evidenta, sa intre in politica sau sa riste bani in afaceri incheiate intre doua beri. Imbracat lejer, curat, nu foarte la moda, cu analizele la zi si in general fara par alb la 30 de ani. De regula e insurat, cu sau fara copil, cu nevasta de acelasi calibru profesional si intelectual. Isi iubeste nevasta si copiii. Nu-i plac femeile supuse si fara opinie. Foarte des cade victima depresiilor acumulate si datorate stimulilor sociali sau sentimentali. Nu pune pret pe ban, insa nu duce lipsa. E calculat dar nu zgarcit. Jobul e fie o afacere proprie, care nu-i ocupa tot timpul, fie post de conducere si decizie intr-o companie nationala. Uraste programul fix si sedintele la sfarsit de program. Nu fumeaza, pentru ca tutunul dauneaza grav sanatatii. Tip vesel in exterior, sarea si piperul petrecerilor, insa trist cu sine insusi. Concediile sunt in genere neplanificate, ii plac spatiile deschise, natura, aerul, apa, muntele. Ii plac si iesirile la iarba verde cu prietenii si familiile. Tot ce face, face din pasiune.
Este cautat de femeile inteligente care isi doresc un partener egal, nu pentru bungee jumping dupa un fum, dar nici pentru mers la piata in doi. Este ocolit in general de femeile de la primele doua categorii, pentru ca nu le ofera stabilitate in sens conventional si mai ales, pozitie, bani si acces in inalta societate.
4. masina modesta, veche de 7-10 ani, Opel sau Dacie, cat de cat curata exterior si interior, alergata, motor neintretinut, cu rateuri, ruginita, aripa cazuta, anvelope roase, fara service la zi, acul de benzina sub 1/2 si kilometraj peste 200.000 km.
Tipul este activ, agitat, dezordonat, cu relatii, nu foarte inteligent, insa speculativ. Se scoala dimineata si vine acasa cand o da Dumnezeu. Ii place shaorma, mancata intre doua bidinele. Nu este foarte ingrijit, are burta, putin nespalat. La doctor se duce cand il doare. De regula fumeaza doua pachete pe zi. Ii plac petrecerile, femeile si bautura. Poarta vesnicul tricou, peste care arunca o geaca. Usor plin de el, egoist, zgarcit, traditionalist, de cele mai multe ori considera ca banul poate cumpara orice. Crede ca locul femeii e acasa, sa aiba grija de copii si aprovizionare, iar al barbatului sa alerge dupa bani. Adora mancarea gatita, asezata de nevasta seara, cand vine acasa. De cele mai multe ori, este insurat, cu doi sau trei copii. Daca nu e, isi plange nefericirea si neimplinirea cu prietenii la bar. O partida de sex dureaza maxim 10 min, dar nu din lipsa de timp, ci fie ca nu stie ce insemna preludiu, fie ca i-a ruginit instalatia. Are ultimul ragnet de mobil, cumparat de la shmenarii din Berceni. E avid dupa chilipiruri. Vinde si cumpara orice, atata timp cat e ieftin. Nu-si da seama ca ...cu banii dati pe carpitul masinii, putea sa-si cumpere doua. Concediile le petrece cu familia la casa de la tara, sau la mare.
Este cautat de femeile modeste si mai sensibile la "vino draga in portita, sa te sarut pe gurita !", si pe care nu le deranjeaza ca ... el abia se tine de portita.:))
5. I-am lasat la urma pe posesorii de BMW sau VW. In general second hand, tunate, spalate, stralucitoare, interior curat si parfumat, jenti de-ti faci freza, anvelope o tar' mai vechi, ca alea late sunt scumpe rau, cu benzina de 30 de lei, si hilometraj peste 200.000.
Tipul e narcisist pana la epuizare. Singurul scop pentru care traieste, mai bine zis doua, sunt masina si gagica, pe care trebuie s-o impresioneze. Daca i-a furat-o pretinu' cu un BMW mai fain, face depresie. Impulsiv, arogant, pedant, bine intretinut la sali de fitness si saloane, nu-si bate capul pentru ziua de maine. Daca nu i-a facut taticul cadou o garsoniera, sta cu prietenii sau cu mamica. Este imbracat dupa ultima moda, il vezi la volan cu mobilul in mana stanga (nu ca ar vorbi cu cineva in momentul acela).:) Nu se poate hotara cine ii ofera cel mai puternic orgasm - masina plimbata pe bulevard, sau fata pe care trebuie s-o vrajeasca ? Stie tot ce tine de monden si texte de dat pe spate pitzipoancele. Ii gasesti la colt de strada sau in Bamboo, spargand banii parintilor. Daca nu are pedigree, are o slujba de agent de vanzari, smenar de telefoane mobile, vandut masini in targ, de vedeta TV sau fotbalist. De familie si copii nu poate fi vorba. Nu inca, pentru ca specia este in pragul evolutiei. Concediile le face cu prietenii in cluburile de pe litoral, sau daca are o prietena, face tot posibilul s-o duca la Venetia. Tot cu prietenii petrece majoritatea timpului liber.
Este cautat de fetele de pe aceeasi scara cu el, si care sunt usor impresionate de turatia motorului si marca mobilului. Fetele stiu exact ce vor si nu sunt proaste. Pur si simplu se distreaza, pana le pica in plasa unul cu bani, cu garsoniera in Primaverii, sau care joaca la Dinamo.
Ca o concluzie, o masina are trei repere: exteriorul, interiorul si motorul. La fel e si cu proprietarul. Exteriorul inseamna haine si epatare, interiorul insemna ganduri si echilibru interior, iar motorul, sanatatea. Am dreptate ?
Mi-a scapat ceva ? :)) Astept cu nerabdare comentarii.
Soare si mare
-
Motto: « II me semble que la misèreSerait moins pénible au soleil. »Încep
sa înțeleg temperamentul și comportamentul oamenilor care locuiesc în tari
cu s...
Acum 4 ani
15 comentarii:
Hm...cam prea multe detalii la fiecare categorie...le-am analizat atent că-mi place f mult ideea, dar majoritatea celor pe care am încercat să aplic contrazice substanţial categoriile...să zicem că s-ar potrivi cam maxim 2 idei la fiecare.
Am încercat şi eu să fac o analiză de-asta mai demult şi m-am lăsat pentru că totuşi posesorii aceluiaşi tip de maşină sunt mult prea diferiţi între ei, chiar în sensul de tipologii contrare.
@rontziki, probabil ca nu ai avut suficiente cazuri de studiu, pentru ca se intampla sa apara si exceptii, cum am intalnit si eu dealtfel. Constatarile mele vin dupa ani si zeci de persoane intalnite si cunoscute. In schimb, nu am intalnit destule femei la volan.... Retine-le te rog, si cand ai ocazia, observa atent daca se potrivesc. Multumesc pentru comentariu.:)
@rontziki, daca vrei, iti explic in amanunt legatura intre kilometraj, curatenie, cauciucuri, benzina si alte cateva chichite. Chichite pe care orice sofer experimentat le cunoaste si le vede la colegii de trafic. Nici nu stii ce si cat poti obesrva prin Bucuresti. Si mai ales sa stai de vorba cu un taximetrist.
Sunt convinsă că ai pornit de la nişte legături pe care le-ai găsit şi sunt de acord că e posibil să fi analizat multe cazuri şi totuşi, pentru ca o clasificare de genul ăsta să fie viabilă, nu este ok să constate cineva că toate persoanele cu maşini care-mi vin rapid în minte fac excepţie (aşa rapid, dintre persoanele pe care le ştiu cât de cât, am supus "testului" vreo 20)...subliniez că de cunoscut le cunosc bine, indiscutabil mai bine decât poţi cunoaşte colegii de trafic...cât despre taximetrişti, dă-mi voie să am maaari rezerve :)
Dar să ne înţelegem, tu ai descris tipologia unor persoane, nu comportamentul în trafic şi de la asta am pornit, de la maşina deţinută, încadrată pe cât posibil la una din variantele date de tine, care ar trebui să reprezinte cumva personalitatea persoanei.
Printre persoanele cunoscute de mine se numără şi femei, destul de multe, dar mă gândesc în detaliu la vreo 7 femei pe care le ştiu mai bine, şi maşinile lor...nici una nu se încadrează :)))
Am pornit de la momentul in care cunosti pe cineva, si te urci in masina lui. Normal ca ... constati anumite aspecte.
Auzi, nu vrei tu sa fii mai punctuala si sa-mi spui ce anume constatare de-a mea nu ai intalnit-o tu la "multi barbati" cu masini ? Te referi cumva la buticarul din coltul strazii, care sta in garsoniera la etajul zece si are masina de 30.000 euro ? Sau la Directorul de banca care vine cu Dacia la servici ? Dupa parerea mea, acestia nu se incadreaza la "multi", ci sunt exceptii. Am incercat sa delimitez clase sociale si conditi umane, bazate pe educatie, scoli, familie etc. Poate am omis o categorie ... E posibil. Sau e posibil sa fi incurcat cateva aspecte.
Si recunosc ca poate exista si o doza de subiectivism. De aceea am si scris ca astept propuneri si corecturi.:)
Desi nu ma pricep deloc la masini, m-a amuzat mult clasificarea aceasta a ta!... :)
Mi-au placut mai ales concluziile, cu care sunt foarte de acord!... :)
Imi place ideea, si eu am tendinta de a face astfel de asocieri. Incepand de la marca care o alegem si continuand cu intretinerea, toate ne reprezinta intr-un anume fel, si nu cred ca e mare deosebire inre barbati si femei, doar poate in ce priveste faptul ca femeile sunt mai preocupate de design si culoare, iar barbatii de caracteristicile motorului, desi nici asta nu e regula. Insa clasificarea tipologiilor ar fi mult mai complexa, cred ca ar fi fost mai concludenta o clasificare numai dupa marca aleasa, alta dupa carateristicile tehnice, alta dupa intretinere, pret, culoare, rezultand prin combinatie mult mai multe tipologii. Apropo, ai cumva Ford sau Opel (adica punctul 3)? ;)
Si parca te-as vedea intr-un off-road, desi pentru oras cred ca ai alege o masina cu consum mai mic :). Diversele tipuri de masini sunt facute si pentru a acoperi nevoi diferite si normal ca de aici putem trage unele concluzii asupra proprietarului: masini cu 2 usi, sport, pentru tineri si nelinistiti, limuzune pentru cei cu o anumita pozitie sociala, care vor sa epateze si pretind un anumit confort si eleganta, SUV-ri pentru pentru 2 categorii, cei care vor sa impresioneze si altii care calatoresc mult, pe diverse drumuri, etc. Mai trebuie avut in vedere faptul ca o persoana singura isi alege masina dupa propriile criterii, insa in cazul unei familii masina o alege mai mult sotul sau poate fi o situatie de compromis, putini isi permit intretinerea a 2 sau mai multe masini intr-o familie. De aceea poate e mai greu sa faci clasificarea in randul femeilor.
@fly, cand vezi prea multe detalii, e foarte greu sa faci clasificari. Mai ales sa le clasifici dupa importanta lor si sa le elimini pe cele nesemnificative. Dar parca trebuie sa fii barbat, ca sa reusesti, nu ? :))
De exemlplu, un cauciuc ros spune foart multe despre cineva. Daca masina e bine intretinuta, atunci cu siguranta saptamana viitoare proprietarul isi va cumpara unul nou. Toti posesorii de masini stiu ca un cauciuc mai vechi, dupa ce a fost pe fata, se trece pe spate, inainte de a fi aruncat. Pe fata, ele sunt in general noi. Daca sunt roase, e clar ca proprietarul este zgarcit si nu stie sa-si ierarhizeze prioritatile. La o masina sunt componente de siguranta, care oricat de stramtorat ai fi, ele trebuie sa fie noi sau bine intretinute. Ce-ar insemna sa ai probleme la directie sau motor si sa pleci la drum lung ? Este inconstienta sau ?
O alta chestie ... un barbat, spre deosebire de o femeie, cand e linistit interior, are grija si de ce e in jurul lui. Exceptie fac narcisistii. Aproape toti barbatii au probleme cu dezordinea ... din casa, camera,... Gicule, fa si tu curat pe balcon, de cate ori vrei sa-ti spun ? :))
O masina murdara si uzata in interior arata ca proprietarul isi petrece mult timp in ea. Oricum, se simte imediat ce te urci. Stiti ce probleme de sanatate da acest aspect ?
@pheideas, ma refeream la a face mai multe clasificari numai dupa cate un anumit criteriu, din combinatia acestora rezultand mai multe tipologii. Cred ca gasesti persoane care se incadreaza in tipologiile descrise de tine, insa o mare parte nu se incadreaza exact la nici una, asa cum spunea si Rontziki. De exemplu un posesor de Ford sau Opel de 5-6 ani, dar cu interior si exterior impecabil, cu rezervorul aproape gol, etc. Foarte faina observatia cu cauciucurile, recunosc ca la asta n-am obiceiul sa ma uit, dar cu siguranta de acum incolo o sa fiu atenta :). La chestia cu dezordinea, eu am acasa o exceptie, mai dezordonata fiind eu, si nu stiu daca tine neaparat de liniste interioara, mai repede de temperament, de obisnuinta. Poate e tocmai invers, nelinistit fiind in interior, simti nevoia sa vezi ordine in jurul tau. Iar faptul ca cineva isi petrece mult timp in masina poate insemna foarte putina miscare si de aici probleme de sanatate. Iar murdaria permite dezvoltarea unor bacterii si clar, alte probleme.
@fly, posesorul de Ford sau Opel de 5-6 ani, dar cu interior si exterior impecabil, cu rezervorul aproape gol, e tipul in care numai nevasta se mai suie. :)) si a iesit la pensie de cativa ani.
nu stiu daca ai obesrvat, postarea mea era cu doua batai. m-am referit si la ... daca te sui in masina unui tip ...:))
:)) o daa, scuze. Mi-am dat seama de utilitatea unei astfel de analize, dar am scapat din vedere publicul tintit. Imi dau si eu cu parerea pentru ca-mi plac astfel de analize..in rest, ma mai urc doar in masina lui barbatu-mio :))
...asta-i buna...
Unde-i gasit "horoscopul " asta care mi se potriveste mie perfect?Credeam ca ti-am citit mai tot pe blog...( nu e de bun-simt sa fac commentarii la ceva ce-a fost scris-discutat-incheiat cu luni si luni in urma)...
Sunt varianta feminina a tipului cu Ford-ul.Am mai tot timpul nisip de la ocean in masina...si cat de tare as aspira ...tot nu se duce tot...creioane si hartii mai in toate compartimentele...(mai imi vine o poezioara-n cap si daca n-o scriu o uit)...pe afara o spal eu ...dar in fata casei cu furtunul...n-a vazut inca ...ceara si alte sulemeneli auto...
Ca si proprietar sunt ...cu foarte mici exceptii ...tipul tau cu Ford ...rosu 2005.M-am distrat...si m-a si ingrozit un pic.Poate o masina sa zica asa de multe lucruri despre mine?
@Ochiverzi, totul are legatura ... totul ! De la pantofi, la cauciucuri. :)) De regula, masina exprima o stare a proprietarului, stare influentata de cele trei: economic, sanatate, suflet. Barbatii sunt mai sufletisti si se vede mai bine. Femeile au mai mare grija sa mascheze ceea ce simt. :)
Trimiteți un comentariu