duminică, 14 noiembrie 2010

capatul lumii

Celor mai tineri, Capatul Lumii nu le spune prea multe. Cu mici exceptii, desigur. Aceasta expresie imi trezeste amintiri din copilarie cand, pe nerasuflate, devoram cartile de calatorii ale lui Jules Verne, Darwin, Humboldt, Poper si altor exploratori ai Tarii de Foc. Pentru cei familiarizati mai putin cu geografia, Tara de Foc este denumirea unui tinut al extremului sud-american, despartit de continent prin stramtoarea lui Magelan. Este un tinut al extremelor la toate capitolele, incepand cu clima aspra, doua anotimpuri, vantul rece si uscat care bate in permanenta din pampasul patagonez, vestitul cap Horn cu sutele de epave si terminand cu frumusetea ireala a locurilor, scaldate de aurora australa. Va aduceti aminte ca si Anton Lupan a fost cu Speranta acolo ? Desigur, in paginile romanului Toate Panzele Sus. In realitate a fost un roman, pe nume Iulius Poper, care a dat nume unui munte - Cobalcescu, dupa numele mentorului sau. Dar nu vreau sa va incarc memoria cu mai mult.
V-am povestit toate acestea, pentru ca intamplator am dat peste pagina cuiva cu care am corespondat o vreme, manat doar de curiozitate si nimic mai mult. E si firesc, nu oricine are "curajul" sa paraseasca o metropola (Ciudad de Mexico) si sa plece la Capatul Lumii.
Iata pagina personajului ... aici. Vizionare placuta !
Am uitat sa va spun - localitatea se numeste Ushuaia iar personajul Elisa Gomez Rosas. :)

1 comentarii:

fly2sky spunea...

wow..superbe fotografii!