marți, 9 martie 2010

irina schrotter despre brandul personal si nu numai

Am gasit pe Money.ro un interviu al Irinei Schrotter despre brandul personal si multe alte reflexii despre economie, afaceri, politic, criza si piata in general. Am vazut o gandire calculata, in contrast evident cu exuberanta afisata de cei care ies in fata.
Va invit sa-l urmariti. Am anexat mai jos un extras, insa cel mai bine e sa urmatiti filmul aici.

Ce înseamnă brandul Irina Schrotter şi cât valorează el?

Brandul Irina Schrotter înseamă 20 de ani de muncă pentru mine. În rest, mi-ar fi greu să spun o valoare, pentru că, din păcate, în acest moment, pe piaţă nu se mai ştie ce valoare are, pentru că ceea ce se mai vinde este foarte puţin. Fără a şti preţul pe care e dispus cumpărătorul să-l plătească e greu să evaluezi. Această situaţie nu e valabilă doar în industria mea, ci în toate domeniile. Suntem în criză şi este greu să facem estimări. Dar, înainte de a intra în criză, exista o evaluare care spunea că brandul meu ar valora între 7 şi 10 milioane de euro (aşa cum se fac calculele atunci când cineva ar vrea să achiziţioneze un brand). Astăzi, sincer, nu mai ştiu.

Cum este perceput brandul Irina Schrotter în afară? Este el promovat ca fiind un brand românesc?

Eu am fost prima româncă acceptată la târgul Prêt-à-Porter de la Paris, care este cel mai mare din lume, unde expun peste 1.500 de firme, vin peste 50 de mii de cumpărători (buyerii) din toată lumea. Nu am fost prima româncă prezentă acolo, înaintea mea a fost Venera Arapu, care a prezentat sub pavilion francez, însă eu am fost prima acceptată din România. De ce? Pentru că eu produc în România. Baza mea principală e aici, iar exportul e un pas firesc care a apărut atunci când îmi consolidasem deja afacerea în ţară. Întotdeauna m-am prezentat ca fiind din România, promovând un brand românesc. Anul acesta am fost 21 de companii prezente la targul Prêt-à-Porter de la Paris. Nu e un minus, nu a fost niciun plus foarte mare că veneam din România. Diferenţa se face doar pentru ei în cât câştigă la final. Întâmplarea face că atunci când trag linia la comenzile făcute pe marfa mea câştigă mult mai mult decât câştigă la alţi designeri foarte cunoscuţi din lume, pentru că eu am un produs foarte bun, de-o calitate sus poziţionată pe piaţă care le permite lor nişte adaosuri foarte mari. Dacă de la un designer internaţional merg cu adaosuri de 250%, la mine poate să pună şi 500 sau 600%. Pentru ei înseamnă un câştig mai mare să achiziţioneze de la mine, dar nu pot cumpăra numai de la mine, pentru că imaginea contează foarte mult. Dar, eu nu am investit absolut deloc în imagine, deoarece nu-mi permit.

Ce presupune să investeşti în străinătate?
...
Restul interviului il gasiti aici

0 comentarii: