vineri, 27 martie 2009

sunt un extraterestru ?

Cred ca nu sunt de pe planeta asta ! Sa va spun de ce:

Daca spun cuiva ca e bou, ori sunt sigur, ori n-o fac. Si in mod sigur nu ma razgandesc. Si daca "boul" si-a castigat cu staruinta acest loc in mintea mea, cu greu mai poate fi detronat de la statut. Adica il privesc cu ingaduinta. Smile!

Nu-mi place sa ma cert. Acum 20 de ani, pe cand credeam ca lumea se imparte in alb si negru si ma uitam cu dispret la nuante, daca ma certam cu cineva, era pentru ultima data. Acel om disparea complet din viata mea. Putea sa-l calce masina, ca nu ma mai uitam la el. Cam transant, nu ? A trecut vremea, cu timpul am observat ca nimeni nu se naste invatat si mi-am reconsiderat pozitia. Nu mi-am schimbat-o cu 180 gr, insa am devenit cea mai "ingaduitor", cu mine si cu ceilalti.

Nu-mi place sa ma razgandesc. Nu stiu, razgandeala o consider ca un fel de act nedemn, neconsecvent, tine de verticalitatea individului. Da, poate ca asta e: imi place sa fiu drept si sa nu ma pliez. Pot jongla cu cuvinte si afirmatii, ma duce capul, insa daca cel care ma asculta ma analizeaza, constata ca sunt consecvent unei singure idei. Era sa zic "pozitii". Ha ha ha !
Sa va povestesc ceva.

In urma cu un an, m-am conversat la telefon cu un amic. Va descriu dialogul:
- Salut, ce mai faci, cum iti mai merge businessu' ?
- Bine, e ok ! Daca nu era Moniche (Monica), nu ma descurcam. E o fata pe cinste ... e buna de tot. Imi tine evidentele contabile ca nimeni alta pana acum.
- Care Moniche ?
- Moniche, o stii ...
- A, Moniche, Monica, zii asa frate ! Adica cea pe care ai alergat-o cu politia pe camp ?
Incepe sa rada. El are o fabrica in Popesti Leordeni.
- Ei si tu, aia a fost acum un an.
- Pai nu plecase de la tine ? N-ai dat-o afara ? Nu-ti plecase cu banii ?
- Ba da ... , dar aia a fost atunci, acum e altceva.

Monica e o fata care a lucrat, apoi n-a mai lucrat, apoi iar a lucrat si acum nu mai stiu daca mai lucreaza la el. In urma cu doi ani, fetei nu i-a mai placut jobul si a decis sa-si caute de lucru. Nu i-a spus direct. El in schimb, prin relatiile pe care el are, a aflat. Mai binezis, a fost sunat si intrebat daca nu cumva ... etc. Cand a auzit, s-a ofticat si a inceput sa-i bage bete in roate. Fata la randul ei s-a prins, si a decis sa-si dea demisia. Intrucat se ocupa si de vanzari, si mai avea de incasat un rest din ultimul salariu, si banuind ca seful nu are de gand sa i-l mai dea, s-a dus pe teren a incasat bani, si-a oprit cat trebuia si restul i-a adus la firma. Apoi si-a scris demisia si a plecat.
Cearta mare, tipete, urlete, cum si-a permis sa plece ? Ca o da in urmarire la politie, ca a furat bani si altele.
N-am mai stiut ce s-a intamplat.
Continui dialogul:

- Pai cum, nu mai e hoata ? Nu inteleg ?
- Nuuuu, aia a fost atunci, acum e altceva. Am sunat-o acum o luna, mi-am cerut scuze, doar stii ca ma pricep sa-mi pun paie in cap, si am rugat-o frumos sa se intoarca.
- Si ea a acceptat ? Dupa scandal si restul ?
- Da, sigur, era in nevoie, ca nu-si gasise de lucru si pana la urma a cedat rugamintilor mele. He he he !
- In locul ei n-as fi facut-o.
- Asta e !
- Ce sa mai zic, te stiam cameleonic, dar nici asa.
- De ce mai ? Eu nu tin la suparare. Ce e ieri, nu mai e maine. Nu are legatura !
....
N-am mai spus nimic.
Voi ce parere aveti, sunt sau nu extraterestru ? Smile!

0 comentarii: