Asa se facea publicitate in anii '70 - '80; calitatea actului creativ scazand proportional cu cresterea marketingului de consum, specific anilor '90, adica "repede si prost":
Lucrez in marketing de mai multi ani, mai precis in publicitate. In urma cu zece ani am tras in randul colegilor de bresla un semnal de alarma cu privire la scaderea calitatii actului creativ in detrimentul cantitatii si solutiilor verificate. Am sa fac referire la doua tari: Italia si Statele Unite. Pana in anii '97, Italia a fost poate cel mai puternic nucleu al designului mondial, industrial si mai ales publicitar. Apoi fenomenul a murit treptat, sufocat de marketingul de consum. Piata americana este cel mai elocvent exemplu de aplicare a solutiilor consacrate, si evitarea cu consecventa a ideilor inovative, considerate "riscante". Priviti ambalajele produselor si va veti da seama despre ce vorbesc. Acest proces de plafonare a actului creativ a dus in urmatorii ani la un alt fenomen interesant, si anume scaderea efectivului de creiere (a se citi designeri talentati), si importarea lor de pe pietele emergente.
Soare si mare
-
Motto: « II me semble que la misèreSerait moins pénible au soleil. »Încep
sa înțeleg temperamentul și comportamentul oamenilor care locuiesc în tari
cu s...
Acum 4 ani
8 comentarii:
Noile generaţii de copii nu mai sunt atât de creative, nu mai sunt capabile de a se concentra mai mult timp. Sunt dependeţi de imagini. Gândirea concret-intuitivă se menţine mult timp după 10 ani, când , de fapt, ar fi trebuit să fie o trecere spre semi-abstract...cum era la copiii de altădată...
Cauza?! Măria sa televizorul şi calculatorul...şi lipsa lecturii...
Prin lectură, copilul îşi dezvoltă imaginaţia...Doar în prezenţa cuvântului...fără imagini concrete...
Copilul trebuie lăsat să şi-l imagineze pe Făt-Frumos, nu trebuie să-i pui repede sub nas o imagine cu el...Ar fi multe de zis...Culegem ceea ce am semănat...
Va fi şi mai greu! Copiii de azi, lipsiţi de imaginaţie creativă şi de o gândire abstractă, vor conduce omenirea în viitor...Sperăm doar în excepţii...că vor fi şi din astea...
Deja sunt asa de in urma cu reclamele ca n-ar avea nici un sens sa vorbesc :)) Si de ce nu ma uit?! Ca nu prea am ce vedea...nici o idee, nici o forma de stimulare in reclamele de acum...
@Mariana: mare dreptate ai! nici nu se tipareste o carte bine si deja e facuta film sau desen animat...la ce sa se mai straduie cineva sa-si imagineze decoruri, personaje cand ele vin pe tava?! si intr-adevar asta nu face decat sa dauneze imaginatiei...uof, cu ce se joaca societatea asta! :(
Nu sunt specialist dar stiu ca era odata emisiunea Marca inregistrata. Era despre reclame. De ce a disparut? Din simplul fapt ca nu mai sunt reclame deosebite de mentionat.
Pot spune ca sunt un devorator de publicitate si intradevar nu am mai vazut reclame care sa ma uimeasca prin inteligenta.
Cea care mi-a placut maxim este cea la Libresse Invisible din Bucuresti, un panou gol din sticla iar in colt scris Libresse Invisible. Super inteligent. Parerea mea. De altfel si reclamele prezentate aici sunt lafel, si mai sunt si altele.
Pacat, fiind o societate de consum saraca, am uitat sa ne mai uitam la reclame.
Alexandru
Mariana, vor fi si exceptii, cu siguranta ! :) Am un nepotel de 6 ani, de care, datorita imprejurarilor, am ocazia sa intervin in educatia sa in mod direct. Te rog sa ma crezi, cele mai formidabile rezultate le obtin ignorandu-l si lasandu-l pe el sa "rezolve". Se pare ca esenta saantatii mentale si fizice o reprezinta privarea ... lipsa. Nu excesiva desigur. Cele mai mari genii s-au desprins din funduri de tara si saracie. ... Tin minte o vorba a unui "vraci", pe vremea cand cineva drag a suferit de o boala incurabila: "Multi gresesc hranind cancerul ! Leacul e total opus.".
Da-i unui copil o jucarie si o va arunca in cel mai scurt timp. Pune-l s-o construiasca si o va pretui pentru totdeauna. ... Ha ! Am mai scos un aforism ... :)))))))
In ce-i priveste pe micuti, e vina clara a parintilor... povestea mama ca parintii unui copilas de 2!!!!!ani, DOI ANI, se plangeau ca nu-l mai pot da la o parte de la calculator... hai nu zau! Dar de parc n-au auzit? de plimbari, de povesti la pick-up (hai ca poate aici exagerez eu cu pick-up-ul...)
Avem ce 'construim', culegem ce am semanat... Stiu copilasi cu super imaginatie...dar nu ajung departe cu noile carti de povesti...
Si pe vremea mea erau imagini in ele.. Dar acum e prea de tot... orice e desenat. Li se da mura in gura... Sau da, se face un film, un desen animat... Eu am citit Ciresarii.. Si cu 3 ani in urma cand am nimerit din greseala la tv, am butonat iar pe TVR 2 ghiciti1 Cireasarii... M-am uitat maxim 2-3 minute. N-am suportat, NU era cum imi imaginasem eu... :) Deci...
Si faza patita de mine cu Ciresarii am observat ca se intampla tuturor oamenilor care au citit o carte si apoi vad filmul... Alt exemplu- Enigma Otiliei...
degeaba sunt filmele foarte bine facute... e viziunea regizorului/scenaristului etc, nu a ta...
O dezbatere minunata! Felicitari initiatorului.
Mi-am adus aminte de un proverb american care, tradus, spune cam asa: Necesitatea ( lipsa, nevoia) este mama creativităţii.
Deci, nu mură în gură cum aţi amintit cu toţii. Subscriu! Şi asta fac cu copiii mei, cu elevii mei.
Trimiteți un comentariu